Капролон застосовується для виготовлення деталей конструкційного та антифрикційного призначення: втулок, вкладишів, підшипників, клапанів, кілець, фланців та ін.

Деталі з поліаміду-6 відмінно поглинають ударні навантаження, довговічні, мають низький коефіцієнт тертя і можуть працювати без мастила у вузлах тертя. Також є чудовим діелектриком, який не поступається, а за механічною та тепловою стійкістю перевершує такі ізолятори, як полістирол, полівінілхлорид та інші. Добре обробляється фрезеруванням, точенням, свердлінням та шліфуванням.

Поставляється в стрижнях діаметром від 10 до 300 мм.

Стійкий до впливу вуглеводів, олій, спиртів, кетонів, ефірів, лугів та слабких кислот; розчиняється у крезолах, фенолах, концентрованих неорганічних кислотах, мурашиній та оцтовій кислотах, у фторованих та хлорованих спиртах та кетонах.

Допускається від 5 до 10 пір розміром не більше 1,5 мм на 1000 кв.мм площі поверхні; руйнівна напруга при розтягуванні 30 - 33 МПа; період втоми – 50 років.

Матеріал капролон використовується для гельмпортових втулок баллерів, підп'ятників ахтерштевня, суднових дейдвудних і кермових підшипників, підшипників ковзання механізмів, шестерень, канатних блоків, втулок керуючих тяг румпеля і винторульових колонок.

Виключення мастила - зниження витрат. Кожен кілограм мастила, що подається у підшипники балера без ущільнень, рано чи пізно потрапить у воду (а це є одне джерело забруднення води). Усунення мастила означає істотне зниження витрат і під час будівництва - скорочується кількість насосів і трубопроводів, відпадає необхідність виконання деталях різних свердлінь і фрезеровок.

Довговічність: за терміном служби матеріал капролон перевершує бронзу, нейлон і шаруваті пластики, оскільки менш схильний до дії абразивних частинок у брудній воді. Матеріал капролон сприймає ударні навантаження набагато легше, ніж інші тверді матеріали. Низький коефіцієнт тертя матеріалу капролон зменшує знос при терті деталей. Втулки з матеріалу капролон витримують такі аварії на верфі, як падіння зі стапеля на дно дока.

Вага: питома вага матеріалу капролон становить одну сьому ваги бронзи: підшипники з матеріалу капролон знижують вагу великого судна на тисячі кілограмів. Втулки з матеріалу капролон зазвичай монтуються попередньо охолоджені сухим льодом або рідким азотом. Розроблені за розрахунковими розмірами, вони легко встановлюються на місце, скорочуючи трудовитрати та час монтажу в кілька разів, ніж при встановленні бронзових втулок.

Скорочується час монтажу та потреба у дорогому гідравлічному обладнанні для запресування. Виключена можливість заклинювання підшипника під час запресування. Втулки немає фланців і, отже, болтів і шпильок, установка і затягування яких підвищує трудомісткість — прямі і непрямі витрати.

Капролон обробляється чисто і не містить азбесту. При обробці утворюється еластична стружка без пилу чи газу. Капролон єдиний неметалевий матеріал, який не містить азбесту або інших небезпечних для здоров'я компонентів, що виділяються під час механічної обробки.

Підшипники з капролону демонструють підвищену стійкість до корозії, порівняно з металевими підшипниками. Капролон є ізолятором і не бере участі у гальванічних реакціях.

Зазначені властивості визначають широку область застосування, капролону як замінника кольорових і чорних металів та інших традиційних матеріалів (текстоліту, гуми та ін), так і як самостійний конструкційний матеріал. Капролон піддається всім основним видам механічної обробки на звичайних металорізальних верстатах. Матеріал має високу ударну в'язкість та достатню міцність, що є необхідною комбінацією властивостей матеріалів, призначених для захисту транспортних систем. Ці властивості вже були успішно використані для захисту транспортних систем під час перевантаження сипких матеріалів. Матеріал є дуже якісною заміною поліетилену ультрависокого тиску! Стійкість матеріалу до впливу високих температур була успішно перевірена шляхом заміни ними спеціальних ущільнень, що працюють при температурах близько 90 °C.

Рекомендации по механической обработке капролона

Застосовується:

У суднобудуванні, автомобільній та хімічній промисловості, у металургії, у нафтовидобувній промисловості, у сільськогосподарській техніці, у харчовій промисловості.

Найменування показників

Капролон стрижень

ТУ 6-05-988-87

Щільність, кг/м³

1150÷1160

Морозостійкість, °С

-50

Допустима робоча температура, °С

до 90°С (постійна)

до 150°С (короткочасна)

Температура плавлення, ºС

220÷225

Руйнівна напруга при розтягуванні, МПа

65÷85

Середній коефіцієнт лінійного теплового розширення на 1 °C

в інтервалі від 0…50 °C 

в інтервалі від  −50…0 °C 

 

 

0,000098

0,000066

Ударна в'язкість, кДж/м²

100÷130

Межа міцності при згинанні, МПа

80

Модуль пружності, МПа

2300÷3000

Відносне подовження, %

15÷30

Водопоглинання за 24 години, %

1,5÷2,0

Коефіцієнт тертя по сталі, без змащення

0,2÷0,3

Напруга при відносній деформації стиснення дорівнює 25%, МПа

100÷110

Твердість по Брінеллю, НВ

не менше 130

Електрична міцність, кВ/мм

30-35

Коефіцієнт теплопровідності за кімнатної температури, Вт/м град

 0,29

Тангенс кута діелектричних втрат при частоті 10 МГц

0,015÷0,025

Діелектрична проникність при частоті 10 МГц

3,0÷3,3

 

 Приблизні розміри заготовок із капролону (поліаміду-6)
Діаметр, мм
Довжина, мм
Вага 1 шт, кг
10,0
1000
0,10
15,0
1000
0,25
20,0
1000
0,45
30,0
1000
0,95
35,0
1000
1,25
40,0
1000
1,65
45,0
1000
1,98
50,0
1000
2,50
55,0
1000
3,00
60,0
1000
3,40
65,0
1000
3,95
70,0
1000
4,75
75,0
1000
5,25
80,0
1000
5,95
90,0
1000
7,55
100,0
500
4,8
100,0
1000
9,55
110,0
500
5,75
110,0
1000
11,35
120,0
500
6,85
120,0
1000 13,6
125,0
 500  7,4
125,0
1000 14,2
130,0
500
8,0
140,0
 500  9,5
145,0
 500  10,0
150,0
500
11,0
150,0
1000
21,6
160,0
500  12,2
170,0
500
13,8
180,0
500
15,8
190,0
500
17,0
200,0
500 19,0
210,0
500
20,5
220,0
500
22,6
230,0 500 25,0
240,0
500
29,85
250,0
500
30,0
300,0
500
44,0
300,0
1000
87,8